Статті


    2014-03-20 Видовищ або грошей! Як повернути свої гроші за білет на концерт, що не відбувся?20.03.2014

    В цей нелегкий час для нашої країни одним із світлих моментів життя є бачення сьогодення через призму мистецтва. Але в останні місяці навіть ці радощі життя стають недоступними – концерти відміняються, вистави переносяться на півроку чи більше, посилаючись на форс-мажорні обставини. Що є причиною цих неприємних тенденцій – непередбачувані обставини або недобросовісність компаній, що займаються продажем білетів?

    До нас звернулася журналіст одного з Інтернет-видань, яка стикнулася з кричущою, на її погляд, ситуацією. Не потрапивши на спектакль з участю улюбленої актриси з причини його перенесення на осінь (!), вона вирішила повернути свої гроші, витрачені на квиток. Проте, абсолютно несподівано для себе вона зіткнулася з непередбаченою проблемою: компанія-продавець зовсім не палала бажанням повертати кошти – всі квитки дійсні, приходьте на виставу в жовтні!

    Після невеличкого розслідування виявилося, що таке порушення прав громадян має масовий характер. І оскільки це сумне явище набирає обертів, ми хочемо пролити світло на нюанси законодавства задля захисту ваших прав. Отже, що потрібно знати, щоб не стати ошуканим та відстояти своє право на повернення своїх «кровних» коштів за білети на вистави, що переносяться чи скасовуються?
    По-перше потрібно мати в наявності білет та документ, що підтверджують його оплату (за наявності). Приклавши їхні копії, звертаємося письмово до організації, де був придбаний білет, із проханням повернути кошти. Законослухняна компанія-продавець має повернути вам кошти одразу або протягом семи днів. Сподіваємося, що вам пощастить. Але в разі негативного розвитку подій не слід впадати у відчай – закон на вашому боці.

    Відповідно до Цивільного кодексу України та Закону України «Про захист прав споживачів», збитки, завдані замовнику невиконанням або неналежним виконанням договору про надання послуг за плату, підлягають відшкодуванню виконавцем, у разі наявності його вини, у повному обсязі, якщо інше не встановлено договором. Крім того, в судовому порядку ви можете просити відшкодування пені за прострочення виконання послуги та моральної шкоди. Для цього потрібно довести наявність вини компанії-продавця і надати суду достатні та належні докази, що підтверджують завдану вам моральну шкоду.

    Компанії-організатори можуть посилатися на обставини непереборної сили, наприклад, військові дії, революція, повстання, масові заворушення, громадянська демонстрація тощо. Однак, щоб звільнитися від зобов’язань внаслідок настання форс-мажорних обставин, необхідно довести, чи дійсно ці обставини мали місце у відповідний період та перешкоджали виконанню договору і чи були вчинені всі розумні дії для того, щоб запобігти настанню цих обставин.

    На щастя, судова практика в таких спорах у переважній більшості випадків на стороні споживача. Таким чином, подання професійно складених документів є запорукою повернення ваших коштів. Досудове попередження у поєднанні з комплектом скарг у відповідні органи надає чималу можливість врегулювати спір у досудовому порядку, якщо ні – готуємо документи до суду.

    Юридична компанія «Центр Конфліктології і Права» практикує подання таких індивідуальних або колективних позовних заяв, тому приєднуйтесь до можливості отримати справедливу сатисфакцію за порушення вашого «права на щастя».

    Телефонуйте! (044) 228-63-69, (063) 394-66-98, (097) 352-55-55, (050) 877-33-97

    Тетяна Головата,
    юрист ЮК «Центр Конфліктології і Права»