Статті


    2014-12-25 Поради юриста: чи можна повернути або обміняти акційний товар?25.12.2014

    Юрист Юридичної компанії «Центр Конфліктології і Права», фахівець із захисту прав споживачів Катерина Коваленко з`ясовує, чи підлягає поверненню та обміну акційний товар.

     Напередодні новорічних свят столичні крамниці рясніють акційними пропозиціями та знижками. Такі привабливі пропозиції нерідко приховують у собі наріжні камені. До прикладу, часто можна зустріти напис «Акційний товар поверненню й обміну не підлягає». Але чи дійсно товар, придбаний за акцією,  не підлягає поверненню та обміну? Та як бути, якщо такий товар має істотні недоліки?

    «Постановою №172 Кабінету міністрів України затверджено вичерпний перелік товарів, які не підлягають обміну та поверненню. Повернення та обмін іншого товару здійснюється у термін та на умовах, які передбачені ЗУ «Про захист прав споживачів». В жодному законі не згадується про акційний товар та про те, що він не підлягає поверненню та обміну», – зауважує Катерина Коваленко.

     Покупцеві краще бути якомога прискіпливішим як до товару, який він збирається придбати, так до магазину, який цей товар продає. Виходячи з цього, слід пам’ятати наступне:

    1. Продавець повинен надати вам правдиву інформацію про товар, повідомити про причини зниження його вартості, адже акції можуть розповсюджуватися на товар із незначними дефектами (подряпинами, незначними вм’ятинами, товар після ремонту,а також не товарного вигляду тощо), і товар належної якості, наприклад: несезонні речі, стара колекція, остання пара тощо.

    2. Якщо ви придбали акційний товар і, прийшовши додому з’ясували, що він має істотні недоліки, про які вас не попередив продавець, ви маєте право, керуючись ст. 8 ЗУ «Про захист прав споживачів» звернутися до магазину з вимогою повернути сплачені вами кошти за товар неналежної якості або обміняти на аналогічний товар належної якості. Це те, що стосується товару неналежної якості, про недолік якого вам не було відомо.

    3. Якщо ви придбали товар з незначними недоліками, про які продавець Вас повідомив, ви не маєте права вимагати повернення коштів за нього або обміну на підставі ст. 8 ЗУ «Про захист прав споживачів», а саме обмін товару неналежної якості на товар належної. За такої умови, товар вважається товаром належної якості. Таким чином, якщо вас не задовольнив придбаний акційний товар за якихось обстави, відповідно до ст. 9 ЗУ «Про захист прав споживачів», споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

    4. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі. Обмін товару належної якості проводиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

     Прикметно, що напис «Акційний товар поверненню й обміну не підлягає» – ніщо інше, як чергове зловживання правовим незнанням споживачів. У разі відмови представників магазину реалізувати ваші права, а саме повернути або обміняти акційний товар, в такому випадку має місце порушення ваших прав як споживача, гарантованих ЗУ «Про захист прав споживачів». За таких обставин, звертайтесь до керівництва магазину з письмовою вимогою, а також до Державної інспекції з захисту прав споживачів.

     Упередити себе та своїх близьких від незаконних дій представників магазинів можна завдяки знанням своїх прав, гарантованих законом, та спеціалізованій правовій допомозі.